Archív

1013064_384359541669399_44198889_n

Az „egyéjszakás kalandnak” induló Deephlux úgy tűnik hosszú távú kapcsolattá alakult, és összeraktak egy nagylemezt Objects címmel. Szokás szerint véletlenül bukkantam rá a lemezre, és nagyon betalált, úgyhogy megkerestem a zenekar producerét és elektronika-felelősét, Őrsi Andrást, hogy meséljen egy kicsit magukról és a keddi koncertről. Az interjú mellé hallgassátok az albumot, adni fogja!

 

Ha jól tudom véletlenül rendeződtetek zenekarrá a 2012-es Talaentométer kedvéért. Ez hogy is történt pontosan?

András: Gyakorlatilag úgy verődtünk össze, hogy egy régebbi, Planet 55 nevű zenekarban együtt játszottam Végh Balázzsal, az énekesünkkel. Én akkoriban kezdtem zenéket írni, Balázzsal pedig nagyon megkedveltük egymást. A Planet 55 végül széthullott, de elkezdtünk együtt zenélgetni csak a saját magunk szórakoztatására. Nem vettük igazán komolyan, de láttunk benne lehetőségeket. Én nagyon szerettem volna élő hangszereket, és kitaláltuk, hogy jelentkezünk a Talentométerre, hogy legyen, ami határidőt szab és motivál minket. Elhívtunk néhány ismerőst zenélni, először Zahár Fannit, aki fuvolán játszik és együtt zenélünk a SoulClap Budapestben. Jött Weil András billentyűzni, akit az Ethnofill nevű világzenei projektből ismerek, Balázs pedig hozta a gitáros Bencze Lacit. Nagyon jól összeértek a zenei világok, egymásra találtunk és a tehetségkutatón is nagyon jó volt együtt kiállni a színpadra. Ez inspirált, hogy vegyük komolyan és kezdjünk el rendesen számokat írni.

 

A Talentométren különdíjat is kaptatok…

András: Igen, ami igazából nem is létezett. :) Nagyon tetszett a zsűrinek a zenénk, és mindenképpen szerették volna valahogy díjazni, és a díj mellé felajánlották, hogy játszhatunk majd az A38-on egy külföldi zenekar előtt.

Mivel ez hangzásorientált zene, hosszabb folyamat kidolgozni a számokat, mert stúdióminőségben tud igazán megszólalni, nem elég csak egy gitár, hogy bármikor eljátsszuk. Ha megvan a kész dal, akkor abból lehet kidolgozni az élő fellépést és ez időigényes, mert sok energiát pakolunk bele. Éppen ezért, amikor először kérdezték, hogy játszanánk-e a Hajón egy holland zenekar előtt, vissza kellett utasítanunk, mert még nem álltunk úgy. De aztán végül elkészült a 10 számot tartalmazó Objects, és ezt mutattuk be április 5-én a skót Hidden Orchestra előtt.

 

Hogy sikerült a lemezbemutató? Milyen volt a fogadtatás?

András: Egész nagy közönség gyűlt össze, akik nem ismertek minket és mi sem őket, de éreztük, hogy egyre intenzívebben reagálnak a zenénkre, átjött nekik és mindenki nagyon jól érezte magát. Rengeteg pozitív visszacsatolást kaptunk.

A lemezt azóta felraktuk SoundCloudra, ott meghallgatható, de letölteni még nem lehet, mert még nem dőlt el, hogy lesz-e kiadója.

 

 

Milyen visszhangja van a lemeznek?

András: Nagyon pozitív! A leginkább annak örülök, hogy bárkit kérdezek, mindenki más zenét talál meg benne. Ahogy mi is, mások is különböző számokat említenek a lemezről kedvencként. Valóban nagyon különbözőek, és pont az a jó, hogy nincs rajta pár egyértelmű kedvenc, hanem mindben van valami.

 

Van egyébként valamilyen egységes koncepció? Miről szólnak a számok?

András: Nincs egységes vonalvezetés. Az irányt Balázs adja, ő írja a szövegeket, de általában a zenéből indul ki. Többnyire a saját élményei, érzései ihletik az énektémákat, a zene pedig teljesen szabadon születik. Sokszor improvizálgatunk együtt, ezeket felveszem, otthon meghallgatom, kivágom ami tetszik, beloopolom, újra elviszem próbára, játszunk rá, felvesszük és megint dolgozom vele. Szóval megy a legózás folyamatosan, csak tudni kell abbahagyni, különben sose készülne el semmi. :)

 

Sokféle hatás érződik a lemezen, de mi is ez pontosan? Milyen stílusokból építkeztek?

András: Mindannyian nagyon különbözőek vagyunk, ezért sokféle stílusból épülnek fel a számok is. A közös nevező talán a triphop, tempójában és hangzásában ide lehetne sorolni.

 

Igen, ezen meglepődtem, mert nekem a triphop egyelő a Portisheaddel, de ez valami teljesen más.

András: Nekem a Portishead nagyon alap zene. Mindjárt elő is tudnám húzni  a 10 éves saját kezűleg gyártott Portishead-es pulcsimat. Az ő lassú tempójuk, énekstílusuk és eszköztáruk nagyon inspirál, szerintem van a zenénken lenyomata, de nagyon örülök, ha ez nem hallatszik ki.

Amúgy sokféle kortárs elektronika felfedezhető, mint mondjuk a downtempo, bass music, akár a dubstep eredeti underground, mélyebb, érzelmesebb változata. A gitártémák gyökerei pedig rockos, pszichedelikus motívumokhoz nyúlnak le, de beleolvasztva a zenénkbe ez nem is igazán tűnik annak.

 

Mennyiben kell átalakítani a zenét egy élő fellépéshez és mennyire játszik bele az improvizáció?

András: Ez viszonylag kötött pálya a megírt alapok miatt, de hagytunk helyet az élő dolgoknak, például a szólóknál van impró lehetőség. Egyébként pont ez a cél, hogy még több teret hagyjunk az improvizatív részeknek, most ezen dolgozunk, mert nekünk is hiányzik.

 

Az Objects egy nagyon friss, izgalmas zenei anyag lett, érdemes meghallgatni többször is. Ezt hallhatjátok élőben holnap este az Instanban, ahol a Lynd társaságában fognak játszani. Gyertek el!

Décsy Eszter

Kapcsolódó:

Underground pop az éterben, avagy egy lebegős hazai csemege a’la Lynd; Interjú Kiszner Lindával

 

10155956_502777899827562_2314977683974427083_n

Megosztom.

Szólj hozzá