Archív

Alicé Pasquini érdekes színfoltja a street artnak. Nem csak azért, mert lány, vagy mert olasz, hanem mert erősen feminista felhangokkal alkot. Ráadásul a stílusa sem a megszokott graffiti vagy stencil, lássuk milyen is.


Alicé vizuál művész, illusztrátor, díszlettervező és festő egy személyben. Rómában született, de sokáig élt az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és élvezte a franciák vendégszeretetét, meg persze utazgatott is, mindenhol színes nyomokat hagyva maga után az utcákon.
Ahogy nézegettem a munkáit, azok kétféle érzést keltettek bennem mind a stílus, mind a színvilág miatt. Először is egy nagyon ügyesen elkészített zsírkréta rajznak tűnnek az utcai festései, amikhez egyébként a kannák mellett akril festéket is használ. Aztán ott van a látványvilág, amiről szinte minden képnél a Philip K. Dick regényéből adaptált Kamera által homályosan című film jutott eszembe, és ettől az érzéstől sehogy sem tudtam szabadulni. Nem másolja, nem is olyan, de ott motoszkált végig az agyamban. Ettől a világtól az illusztrációs munkái sem különböznek sokban, csak az eszköz más egy picit.

Témái elsősorban kapcsolatok, lányok, nők és néha gyerekek, leginkább portrék. Figurái kedvesek, mosolygósak. Még nagyjából sikerül megtartania azt a határt, amit ha átlépne, inkább negédesnek vagy giccsesnek mondanám, de általában véve rendben van. Szeretném egy munkáját élőben látni! Mindemellett, akárhogy is nézem, erősen érződik egy feminin vonal, koncentrálva az erős nőkre. “Nagyon érdekel az emberi érzések reprezentálása és a különböző látásmódok felfedezése. Az erős és független nőket pedig különösen szeretem ábrázolni.” – mondja Alicé a saját munkájáról. Hogy mennyire jön át a nők függetlensége, az egy picit kérdés, nézzétek meg:

DE
képek: Alicé Pasquini on facebook

http://www.alicepasquini.com/

Megosztom.

Szólj hozzá