Archív

Habár manapság eső utáni gomba módjára bukkannak föl az újabb és újabb ifjú divattitánok (ami a maga nemében természetesen örömteli folyamat), mégis viszonylag ritkán botlom olyan márkákba, amelyekkel igazán rezonálni tudnék. Talán szentségtörés ilyesmit kijelenteni, de a hazai kollekciók jó részét vagy a hordhatatlan térplasztika kategóriába, vagy a biztonsági játékos, szürkeegér kategóriába tudnám besorolni. Ritkán találom meg, amit én keresek: a konfekcióra szánt, mégis minőségi, rafinált és – mindenekelőtt – színes, nőies darabokat.

A 2014-ben alapított Cukovy márka azonban éppen ilyen: csillogó és színes, kicsit talán futurisztikus is, mégis letisztult és kifinomult. Luxushangulatú anyagválasztás és merész, ugyanakkor harmonikus színhasználat jellemzi.

cukovy_2016aw2_phenomenon.hu

A márkanév mögött álló tervező, Csukovics Brigitta a Jelky András Iparművészeti Szakközépiskolában, illetve a KREA Kortárs Művészeti Iskolában végezte tanulmányait. Mesterei a USE Unused-os Godena-Juhász Attila és Tóth András, valamint Anda Emília (ANDA) és Sármán Nóra (Nora Sarman) voltak. Alapítótársa, Tálosi Lívia a Szegedi Tudományegyetem kommunikáció szakán végzett.

alapitok_Cukovy_Facebook

Brigitta nem törekszik követni a meghatározó divattrendeket, inspirációit inkább a kortárs művészetekből, a modern építészetből és képzőművészetből meríti. A legfrissebb, 2016 őszi/téli Cukovy kollekciót például Hannah Höch 20. század eleji német dadaista képzőművész munkái ihlették, aki az irányzat női pionírjaként leginkább abszurd, társadalomkritikus fotókollázsairól híresült el (olyasmikkel, mint amilyeneket az Instantban is látni). Mai értelemben véve igazi punk volt és harcos feminista, akit férfias öltözködése és biszexualitása miatt sokan elítéltek.

A Höch-inspirálta kollekció az androgünitás témáját járja körül, piacra dobva egyúttal a márka első, férfiak számára tervezett kapszulakollekcióját is, amely a Londoni Férfi Divathéten debütált. Habár átlag magyar férfiember nemigen aggatná magára ezeket a bolyhos, pinkes-vöröses hacukákat, így talán nem is véletlen, hogy ezt a vonalat inkább nyugatra exportálta a páros, de azért találni köztük egészen funkcionális, mégis eredeti és látványos darabokat is.

cukovy_2016aw_men_justaboyinmotion.wordpress

A női kollekció meghatározó színei a fekete, a csokoládébarna, a bronz, a korallpiros, a pink és a türkiz; anyaghasználatában pedig főleg lézervágott bőrből, mohairből és mosott selyemből építkezik. Mintákat kevéssé használ, inkább a színek és textúrák kombinálásával, valamint az aszimmetrikus szabásvonalakkal játszik. Az összbenyomás elegáns és nőies, az urbánus maszkulinitás leginkább az apró részletekben, egy-egy szögletes gallérban, hajtókában mutatkozik meg.

cukovy_2016aw3_phenomenon.hu

A kampányfotókat Ajkai Dávid, a videót Juhász Péter készítette. A styling Urbányi Barbara, a smink Vadas Krisztina, a frizura pedig Sebestyén József keze munkáját dicséri. A fotók és videó modellje egyaránt Szécsi Tímea. A kampányanyagtól összességében nem vagyok elájulva, a ruhák mindenesetre szépségesek, és azt gondolom, hogy a különféle stílusú és testalkatú nők is találhatnak köztük kedvükre valót.

További képeket itt találtok!

Galaczi Zsófi

Megosztom.

Comments are closed.

Mielőtt másnak is eszébe jutna…

Kövess minket facebookon!