Archív

A budapesti Agavoid májusban lesz egy éves. Általuk pastel dream experimentalnak nevezett dream/artpopos, kísérletezős zenei világuk – a zenekar kora ellenére – erős és egyedi. Mindez mámoros elektronikus alapmorajjal, és a basszus nem elhanyagolható jelenlétével. Az „álomhangzás” gerjesztésében Puskás Dalma tiszta, szirén hangja elengedhetetlen. Csütörtöki fellépésük előtt faggattuk egy kicsit a zenekart.

Nem túl könnyű a zenétek műfaji behatárolása, hiszen benne van a nevében, hogy “kísérletező”. Milyen úton kellett végigmennetek, hogy megtaláljátok ezt az egyedi hangzást?
Együtt dolgozva, egymásra reagálva jön létre, mindhárman hozzáadjuk a saját hullámainkat, elképzeléseinket és így alakul ki az egységes összkép. Nagy szerepet játszik mindhármunk életében a zene, de nem feltétlen csak hangokból inspirálódunk, hanem egymásból és sok minden másból is.

A név kérdése mindig izgalmas, mi ihlette az Agavoidot?
Az Agavoideae növényi alcsoport latin nevéből alakult. Ezek a növények felülnézetből mandala szerűek, fraktál motívumokra, ismétlődő geometriai formákra emlékeztetnek. A szó végének elhagyásával új szót alkotva önmagát jelenti.

Mi kell ahhoz, hogy egy Agavoid-dal megszülessen?
Sok mate tea.

A Kikeltetővel [tehetségkutató sorozat – a szerk.] milyen új lehetőségek nyíltak meg előtettetek?
Első fellépésünk a Müsziben volt a Kikeltető elődöntőjében. Ezt követően rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, több felkérést, fellépési és együttműködési lehetőséget. Megy a nyüzsi.

Hogyan zajlanak a koncertjeitek?
Legtöbb esetben a szervezés zökkenőmentesen történik és könnyen megtaláljuk a közös hangot a szervezőkkel, technikusokkal. Mivel live-act vagyunk, a technikai részét többnyire magunknak intézzük. Ebbe beletartozik a vizualitás is, ami szintén lényeges. Fontos a megjelenés, de nem szabad, hogy előtérbe kerüljön, dominánsnak a zenének kell maradnia.

Mit jósoltok az experimentális zenének? Mennyire lesz trend az elkövetkezendő 4-5 évben?
Szerintünk minden zene experimentális, az összes stílus folyamatosan változik. A hangzások alakulnak, mindig valamit újraértelmez, elővesz a múltból az összes zenész, és a korszellem is sokat számít ebben a kérdésben. Az experimentális zene mindig is “trend” volt, és lesz is, mert a kísérletezés adja a táptalajt minden új dolog megszületéséhez. Nem tartjuk kísérletibbnek a zenénket a modern popzenénél.

Hol tudnátok a zenéteket leginkább elképzelni?
Víz alatt egy ismeretlen bolygón. Igazából bárhol, ahol otthonos teret kaphat vagy alakíthat. Szeretnénk szabadtéren, természetes környezetben is előadni, mert eddig csak beltéri koncertjeink voltak.

Április 14-én fogtok előadni a feltörekvő zenészeket bemutató Ten Years Before koncertjén. A kezdeményezés az ő helyzetüket igyekszik megkönnyíteni. Mit gondoltok, milyen nehézségeik, vagy lehetőségeik vannak a feltörekvő, friss előadóknak?
A nehézségek abból jönnek, ha az ember túlgondolja a dolgokat, nem tesz azért, hogy a lehetőségeit kihasználja. Legtöbben egyedül próbálnak boldogulni, nem ismerik fel a kollaborációban rejlő előnyöket. Mi azon vagyunk, hogy kihozzuk mindenből a maximumot, az időnkkel pedig a lehető legjobban bánjunk.

Kérdések: Ten Years Before

Kapcsolódó:
Rengeteg Ten Years Before cikk, interjú, beszámoló itt!

Megosztom.

Comments are closed.