Archív

A Beango-márka kollekcióiban – ahogy a tervező fogalmaz – „hangulatok válnak viselhetővé”; darabjait „a különös és különleges hétköznapiság jegyében” tervezi. „A néhol meglepő szabásvonalak miatt más értelmet kap a nőiesség, megszűnik törékenynek lenni, ehelyett határozottságot és erőt sugároz, pszichikai és fizikai komfortérzetet kínál. Ezeket a ruhákat viselve egy világváros divatszférájában érezhetjük magunkat, akárcsak Párizs, London vagy Amszterdam utcáit rónánk.”

A Beango legújabb, Eyes of Bo névre keresztelt kollekciójának személyisége egy visszafogott, de korántsem szende szűz karakter, aki az öltözködés terén kényelemre és funkcionalitásra törekszik, ugyanakkor fontos számára, hogy hű maradjon egyéniségéhez.

ss2016_trencskoA tavaszi-nyári szezon darabjai vagány, lezser eleganciát kölcsönöznek viselőjüknek. A kollekció összeállításakor a tervező igyekezett olyan ruhadarabokat beemelni, amelyek egy szezonális gardrób alapját képezhetik, úgymint a trencskó, a rövid- és a háromnegyedes nadrág (culotte) a hosszított fazonú peplum ing vagy a maxihosszú ingruha. A szabásvonalak tekintetében a klasszikus, letisztult formavilágot alkalmazza; az anyagok terén pedig a minél természetesebb, bőrbarát, pamut és selyem textilek használata dominál. A ballonkabátok – a praktikum jegyében – víz-lepergető anyagból készültek.

ss2016_culotteUgyanakkor – David Bowie előtti tisztelgése jeléül – a tervező egy merész, egyedi printet is tervezett a kollekcióhoz. A méretes (paranoiásoknak nemigen ajánlott) szemeket ábrázoló szitanyomás minden egyes ruhára kézzel készült. A sorozat minden darabján található egy-egy olyan szem, amelynek hiányzik a pupillája, utalva Bowie felemás szemeire.

A kollekció meghatározó színei – a korábbi Beango-kollekciókhoz hasonlóan – a kék, a drapp, a fekete, a szürke és a fehér, amelyek egymással is jól kombinálhatók, karakteres kontrasztot képezve. Az új darabok többnyire monokrómak, leszámítva az itt-ott felbukkanó, nagyléptékű négyzetrácsos, illetve stilizált szemes mintákat.

ss2016_poloruhaA kampányfotók ugyanakkor elszakadnak a megelőző kollekciók hűvösebb, kimértebb világától, és ezúttal egy vidéki hangulatú, derűs, nyárias térben jelennek meg. A kollekció darabjaihoz remekül passzolnak a meleg, pasztellszínű hátterek és a rusztikus stílusú, natúr barna, illetve élénk türkiz színű fa székek és hokedlik – mindez bohém szalmakalappal, levendulacsokorral, festőlétrával kiegészítve. Jó választás volt a gyönyörű vörös hajú, szeplős bőrű modell alkalmazása is, aki szinte természetes módon illeszkedik ebbe a miliőbe.

ss2016_ingruha

A Beango márka megálmodója a marosvásárhelyi születésű László Bea. Beát – nagymamája hatására – kislánykora óta érdekelte a varrás, kezdetben mégsem gondolta, hogy divattervező lesz belőle. A középiskolában még grafikusnak készült, de a vizsgán végül nem ért el kitűnő eredményt, ellentétben a textil vizsgájával. Egy országos tervezőverseny első helyezése pedig végképp a divat irányába terelte: a versenynek köszönhetően felvételi vizsga nélkül jutott be a kolozsvári Képző-és Iparművészeti Egyetem vizuális művész/stylist/divattervező szakjára.

beaEgyetemi tanulmányai alatt, 2008-ban kezdett el blogot vezetni, amelyben mind a saját munkáiról, mind egyéb, divattal kapcsolatos témákról rendszeresen beszámolt. Ekkor született meg a Beango márkanév is, és kezdett el körvonalazódni annak koncepciója, öt évvel később pedig hivatalosan is útjára indult a brand, a 2013-as őszi-téli kollekcióval.

A blog révén fedezte fel és „csábította” át Magyarországra Beát az eredetileg szintén erdélyi származású népi iparművész-divattervező, Szegedi K. Aliz Torella, aki REmese – Környezettudatos Divattervezők Társasága néven egy olyan nemzetközi tehetséggondozó csereprogramot szervezett, amelynek középpontjában a környezetvédelem és a gyermekdivat állt. Így csöppent bele Bea is a környezettudatos ruhák tervezésébe, illetve a projekt aktív szervezésébe is.

beango_for_remeseBudapesten beiratkozott a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre, itt ismerkedett össze bajai származású vőlegényével, akivel az egyetemi évek után együtt költöztek át Bajára. A fiatal tervezőt szerencsés módon a környezete is tevékenyen támogatja a pályáján; vőlegénye intézi a vállalkozás pénzügyeit, fotós-grafikus húga, László Réka pedig a márka arculatáért felel; többek közt minden kollekcióhoz egyedi címkéket tervez (az Instagramját itt találjátok).

Bea folyamatosan keresi a kihívásokat, számos alkalommal mérettette már meg magát szakmai versenyeken, s ha kell, időnként maga is a kamera elé áll. 2012-ben Sárkányok és pillangók fantázianevű, rafinált fehérneműtervével harmadik helyezést ért el a Triumph Inspiration Award versenyen; 2013-ban a Magyarországi Dekoratőrök és Kirakatrendezők Szövetsége által szervezett II. Kirakatbaba öltöztető versenyen különdíjat nyert Király Tamástól; fürdőruha-tervei pedig szerepeltek a 2013-as Gellért, a divat strandja! divatshow kifutóján.

verseny_triumphEddigi legnagyobb sikere azonban a 2013-as Design A Bag hongkongi táskatervező pályázat kategóriadíja volt. A verseny révén Bea kiutazhatott Hongkongba, a díjátadóra, és részt vehetett az APLF – Materials, Manufacturing & Technology vásáron. A verseny kapcsán indult meg a díjnyertes, Bauhaus-ihlette minimalista táskák gyártása, amely mintegy a Beango-márka védjegye lett, és azóta már egész termékcsalád nőtt ki belőle.

beango_taskacsalad

Bea a jövőben jelenlegi székhelyén, Baján is szeretne üzletet nyitni. Addig is Bea ruhatervező/javító műhelye név alatt ruhajavítással, cuki gyerek és szexi felnőtt jelmezek és álarcok, illetve személyre szabott ruhadarabok készítésével látja el a helyieket, férfiingtől az esküvői ruháig. Munkája során nagy hangsúlyt fektet a vásárlókkal kialakított személyes kapcsolatokra: a műhelyben közönség/közösségépítő design workshopokat és garázsvásárokat is szervez, amelyek egyúttal bajai beilleszkedését is elősegítik.

Galaczi Zsófia

A 2016 tavasz/nyár kollekció fotóit Kőszegi Zsuzsanna és Liptai András készítette. A frizura Telenkó Ábel, a smink Széplaki Berta , a styling pedig Ivanyiv Krisztina és Stein Barbara munkája. A modell: Noémi (Avantage Models).

Megosztom.

Comments are closed.