Archív

Instrumentális, elszállós poszt-rock, változó hangulatok, elektronika, befelé és kifelé fordulás, mélázás és keménység jellemzi a Deley zenéjét, akikkel ez eddig csak élőben találkoztunk néhányszor. A napokban jelent meg új kislemezük Sounds Of Science címmel, ezt meg is hallgattuk.

A 2012-ben alakult Deley saját útja igen gyorsan körvonalazódott, azóta csak ért, finomodott. Instrumentális poszt-rock és elektronika keveredik, koncertjeiket pedig impulzív vizállal fejelik meg. Első kislemezük – Adventures in Psychoacoustics  – 2013-ban jelent meg, fel is került néhány tematikus válogatásra a következő években. Az ötfős zenekar (Kovács Zoltán – dob, Laukó Péter – gitár, Markos Levente – billentyű, Ribényi Gergő – basszusgitár és Molnár János (Trippy) – vj) életében tavaly egy tagcsere is történt, a billentyűkhöz Székelyi Szabolcs került, bár most megjelent Sounds of Science EP-t még nem vele rögzítették.

“A Sounds of Science-re úgy tekintünk, mint egy korszak lezárására, ugyanis ezen az anyagon még a korábbi billentyűssel dolgoztunk, akit tavaly Székelyi Szabi váltott. Ez egyúttal egy fontos momentuma is lett az EP-nek, ugyanis Szabival teljesen átírtuk az elektronikát, ami olyan szinten megváltoztatta a számokat, hogy gyakorlatilag egy teljesen úgy anyagot kaptunk. Hozzátéve, hogy ez a koncerteken is már egy új élményt jelentette a számunkra is. A felvételek első részét még 2015 nyarán bonyolítottuk le, a szintit novemberben vettük fel, de a keverés már idén tavasszal zajlott.
Az első lemezhez képest – amit Laukó Péter egy laptopon kevert, otthon – ezzel az EP-vel egy hatalmasat léptünk előre, hiszen a Sounds of Science-t már a Kazoo Stúdióban rögzítettük és kevertük. Ja, és mastering sem maradt ki, amit a miskolci Hangart Stúdióban hoztunk össze.
Miért Sounds of Science a cím? Egyszer egy éjszakába nyúló beszélgetés közben azt mondta nekünk valaki, hogy olyan a zenénk, amit kutatáshoz ajánlana tudósoknak. Nyilván, nem hallott még minket élőben. :) ” 

A Western Digital indítja a négyszámos (de nem olyan rövid) kislemezt. Lendületes, kellemesen ütemes tétel, hamar végigszalad az a hét perc. A szám inrójáról a Tangled Thougts of Leaving zenei világa ugrik be, a gitáros részek inkább az egyszerűbb rock-hoz közelítenek, míg az elektronikus részek alatti gitár máz az elszállósabb poszt-rock vonalat viszi. A hangzás igen érdekes keverék, helyenként már-már meghökkentő. Az Unusual Wiring of our Minds már az első taktustól a “klasszikus” poszt-rock irányt hozza, és bár igen kellemes, felejthető dal lenne az elektronika nélkül, ami talán kissé kevésbé van előtérben a többi számhoz képest. Talán jobban is tetszik így. Szerintem ez a szám különösen jól fog működni élőben is, remélem, majd meglátjuk. A Nightgarden az EP legrövidebbje a maga 5 percével. Érzésre az előző szám párja vagy folytatása is lehetne, szépen simulnak egymás után. A záró The Holmes-Watson Effect kicsit sötétebben indul, és ez tetszik. Igazából a négy szám közül ez fogott meg a legjobban. Jó témák, jól kibontva nyolc percben. Abszolút hallgatnám tovább.

Hallgassátok meg alább, és nézzétek meg a srácokat élőben a lemezbemutatójukon szeptember 23-án a Gozsdu Manó Klubban. (részletekért klikk ide)

Décsy Eszter

Megosztom.

Comments are closed.

Le ne maradj semmiről! ;)

Kövess minket facebookon, mert kellenek a
jó arcok!
.
 NOWmagazin.hu