Archív

Még tavaly tűnt fel a színtéren a No Eves, akik először a Rakéta fesztiválon mutatták meg karcos, stoneres, garázs rockos zenéjüket, ami valahonnan a Vittula bugyraiból indulhatott útjára. Második kislemezük karácsony előtt debütált, jobb volt, mint a Csendes éjt hallgatni. Füleljünk bele!

Az eredetileg győri Varju Előd és Nyőgér Ádám által indított bandához 2013-ban csatlakozott Horváth Zsombor dobos, majd ’15-ben Török Dániel ’TD’ basszusgitáros. Így készült el a bemutatkozó, Hypnotize and Paralyze c. kislemezük 2015-ben. A koszos stonerhangzásba ügyesen húzták be az elektronika előtti Radiohead hangulat- és hangzásvilágát, és épp ez a két erőssége a No Eves zenéjének. Ez a három dal koherens egész és erős kezdés volt. Időközben dobos fronton cseréltek, most Dulity Kálmán üti az ütnivalót. A most megjelent BITE c., szintén háromszámos EP már így készült el, a hangzásért és keverésért ezúttal is Illés Nándi (felvétel) és Vitéz Gergő (keverés) felelt.

A BITE-ra került három dalt először hallgatva azt éreztem, hogy igen, No Eves-t hallgatok. Rettentően hasonlít a hangulatvilága, témái és a hangzása is az előző kislemezére, ugyanakkor egy picit el is szakad tőle. A kezdő Snake Peak kellemesen tempós, húzós kezdés. Némi placebos power-gitár, egy kis joy divisionös karcosság, talán egy kis Interpol hatás is belekerült. Egyszerű dalszerkezet, a tempója nagyon behúz, a vokálokat jól beszúrogatták. A Shadow Man elszállósan sodró, karcosabb és nyugodtabb részek váltakoznak benne. A gitáros részek talán egy kicsit jobban tetszenek, mint a nyitódalban. A No More még jobban elszakad a stoner vonaltól, de még nem annyira elszállós, hogy a pszichedelikus vonalhoz konvergáljon, ahhoz eléggé sallangmentes, és pont ez az erőssége. Jó koncertdal lesz belőle. A legerősebbnek a nyitó számot érzem, de mindhárom igen jó folytatása az előző kislemeznek, remélem, hamarosan kapunk még belőlük. Élőben legközelebb a Kuplungban csíphetitek el őket január 5-én!

Décsy Eszter
EP artwork: Dulity Kálmán

Megosztom.

Comments are closed.