Archív

Szaggatott képek, a mozgás illúziója, zakatoló grunge, karcos témák  – a tavaly megjelent Dreaming Black első dalához készített klipet a Trillion, nézzük meg!

A “kisGrand”-nek is becézett Trillion triója (Áron András (Apey and the Pea) ének-gitár, Mohácsi Mátyás (Grand Mexican WarlockShell Beach) basszusgitár és Szabó László (Grand Mexican Warlock, Jazzékiel) dob) tavaly márciusban jelentette meg dühös és nyugodt, nagyon ütős bemutatkozó albumát, a Dreaming Black-et, ami az év egyik legjobb lemeze volt, pedig a zenekar eredetileg csak egy koncertre állt össze, évekkel korábban.

Film noir képei zaklatott és nyugodt álmokról – itt a Trillion debütáló albuma, a Dreaming Black December óta vártuk a pillanatot, hogy a romantikusan titokzatos, eredetileg 2011-ben egyetlen koncert miatt összeállt Trillion végre megmutassa, min dolgoztak az utóbbi hónapokban…a teljes kritikát itt olvashatjátok! 

A zenekar azóta négytagúvá vált, csatlakozott hozzájuk gitáron Lee Olivér, akit az ék zenekarból is ismerhettek. Apey nemrég egy interjúban elárulta, hogy nyáron majdnem feloszlottak, de szerencsére inkább mégiscsak új lemezen dolgoznak, ami várhatóan jövőre jelenik meg, addig is, elkészült egy remek, jó sötét és zaklatott klip a Crumble Me-hez, amit Szombath Máté (Cineast) egymaga rendezett, fényképezett és vágott is.

“A szám folyamatos zakatolásából és a szöveg legelső sorából: “In my head I feel sequences…” villant be a zoetróp képi hatása. Ez egy, a 19. században elterjedt mozgóképes játék volt, az egyik első ilyen. A kör alakú dob belső oldalán egy néhány képkockából álló animációs sor fut körbe, amit a dob falán vágott függőleges rések villódzása alakít egy összefüggő mozgássorrá a pörgetés során. Lényegében a kamerában található zárként működik. A klip egyik vonalát teljes fizikai valójában erre a zoetróp működésre építettem” – mesélte Szombath Máté a klipről. – “​Némi kutatást követően megépítettem a saját zoetrópomat, kívül fekete, belül fehér kartonnal bevont kalaptartó dobozból, 12 réssel, amit végül egy lemezjátszó hajtott meg a folyamatos sebesség érdekében. A meglévő képszekvenciákat kinyomtattuk fekete-fehérben, egyesével kivagdostuk, majd az összesen körülbelül 950 képkockát tizenkettesével beragasztgattuk (és cserélgettük) a zoetrópba, és rögzítettük olyan képkockaszámú felvételen, amivel utólag szájszinkronba tudtam hozni a zenével. Ennek az optikai és kameratechnikai részét is elég nehéz volt megfejteni, hogy hogyan lesz a leginkább az a képi hatás, amit megálmodtam, mindamellett rengeteg fényre volt szüksége.​ ​A klip másik vonala mindennek az ellenkező oldalát mutatta, amikor a zoetróp által vetett villódzást látjuk a zenekaron. Ezt egy fekete hátterű nagyobb stúdióban forgattuk teljes zenekari felállással. Itt a szerelésen és az építésen túl a valódi hasznos forgatás ideje összesen 2 óra volt. Ebben egyetlen dolog volt, ami komolyabb fejtörést okozott nekem operatőrként is. Meg kellett találnom a legmegfelelőbb lámpát, ami egyrészt befér a zoetróp dobozába, elég erős vetett fényt küld a zenekarra, és mellette nem égeti szét a dobozt.”

A srácokat legközelebb december 8-án, azaz most pénteken csíphetitek el a Kuplungban, ahol a Képzelt várossal és az ék zenekarral nyomnak egy közös bulit (részletek itt), addig is, nézegessétek a klipet!

Décsy Eszter

Megosztom.

Comments are closed.

A lájk felmelegít, és tele van C-vitaminnal.

Kövess minket facebookon!

 

 NOWmagazin.hu