Archív

Évek óta érlelgetett ötletből szökkent szárba jó eséllyel az év legbetegebb, legeredetibb klipje, ami Szentbékkálla supergroupja, a SeeN első hivatalos klipje is egyben. Az ötlet az OverGround Prodoductions és a Ten Years Before közös pályázatának nyerteseként valósult meg, bemutatója pedig 28-án lesz a Dürer kertben. A nem mindennapi zenekar nem mindennapi klipjéről és a pályázatról kérdeztük az alkotókat, Bertalan Balázst és Seres Balázst az OverGroundtól, Rákosi Tímeát a Ten Years Before csapatából, és nem hagyhattuk kérdés nélkül a zenekart sem, Kolozsi Péter basszeros is hozzáteszi a magáét.

A TYB is elég fiatal (és sikeres) projekt, az OverGround Prodoductions viszont még fiatalabb; hogyan találtatok egymásra, és hogy jött az együttműködés és a pályázat ötlete?
B. Balázs (O.G): Mi épp csak pár hónapja indultunk, a TYB-nek pedig szüksége volt valakire, aki rendszeresen elkészíti a TYB-estek videóit. A két csapat tagjai már félig-meddig ismerték egymást a budapesti éjszakából, úgyhogy nem kellett sok hozzá, hogy felmerüljön: csinálhatnánk együtt is. Nekünk minden szempontból kapóra jött ez az együttműködés, rendszeres megjelenéseink lettek, megismertünk egy csomó zenekart személyesen is, és kialakult egy jó csapatmunka. Aztán Ambrus Peti tagunktól jött az egész pályázat ötlete, mint kreatív kampány, ami érdekes, izgalmas projektnek tűnt, és amiben egyesíthetjük a két bagázs arculatát és képességeit.

Timi (TYB): Több videóssal dolgoztunk már együtt, kisebb-nagyobb sikerekkel, majd megismertük a srácokat és örültünk, hogy a továbbiakban egy fix csapattal tudunk majd együtt dolgozni. Sokan vannak, így ha valaki nem ért rá, akkor is el tudtak jönni, így mindig fel tudták venni az interjúkat és koncerteket, és ráadásul nagyon ügyesen. Szuper ötletnek tartottuk a kampányt, mert ők is, ahogy mi is, a kevésbé ismert zenekarokért dolgozunk, és egy olyan ötlettel jöttek elő, ami pont őket segíti.

Mennyire volt sikeres a pályázat? Hányan jelentkeztek rá? Meglepett titeket az ekkora érdeklődés?
B. Balázs (O.G): Azt hiszem, egy ilyen underground kezdeményezéshez képest viszonylag sok pályázatot kaptunk, legalábbis többet, mint amire én számítottam. Ez egy kísérleti projekt volt részünkről is, de izgalmasra sikeredett. Csinálhattunk egy igazán jó klipet, és megismerkedtünk jó pár, eddig a látóterünkön kívül eső zenekarral, még ha csak egy-egy dal erejéig is. Hogy marketingkampányként mennyire működött, nehéz megmérni, kaptunk pár új lájkot, és valószínűleg többen hallottak rólunk, mint korábban, de ez csak másodsorban volt cél, nem is reméltünk többet. Szóval jó élmény volt kitalálni az egészet, kiválasztani a győztest, majd a munka is, bár feszített tempóban, de remek flowban telt, tehát mindenképp sikeresnek könyvelem el.

Timi (TYB): Igen, szerintünk is jól sikerült. Mindemellett jó emlékek is születtek, mikor a nap végén összeültünk egy kis lakásban jó sokan, néhol éjszakába menően is, és meghallgattuk a jelentkezők zenéit és olvastuk a beadott anyagaikat. Volt aki skypeon tudott csak bejelentkezni, őt beültettük magunk közé egy kis székre. Volt ott sok móka és mulatság. :)

Hogyan és milyen szempontok alapján született meg végül a döntés, hogy a SeeN ötletét viszitek vászonra? Nehéz volt kiválasztani Az Egyet?
Seres Balázs (O.G.): Az egész pályázati koncepció célja az volt, hogy a verseny végén ne egy tucat klipet lássunk viszont. Hasonló alkotási folyamatot akartunk végigjárni, mint a zenekarok a dalírásnál. Valójában a válogatás még abból indult, hogy milyenek a dalok, milyenek az ötletek. A dobogós pályázók kiválasztása után viszont, a személyes találkozások során beütött a legfontosabb szempont: hogyan kezeli a zenekar a saját koncepcióját. A SeeN esetén ez egy évek óta dédelgetett projekt volt, plusz maga a zenekar is egy olyan szellemiséget hordoz, aminek középpontjában maga az alkotás áll. Azt a mondanivalót akarják átvinni a zenén, amit az albumok írásának elején kitűztek célul, és tök jó érzés volt ehhez az egészhez asszisztálni egy videóval, amivel remélhetőleg sikerült hozzáadni valamit a Salvador Dalí című számukhoz.

B.Balázs (O.G.): Ez nem egy dalverseny volt, hanem kifejezetten videoklip-ötleteket kerestünk. Ettől még az első lépés nyilvánvalóan annak a megítélése, hogy művészileg érdemes-e az adott dallal foglalkozni. A második lépés az ötletek szűrése volt, hogy van-e bennük valami, ami figyelmet érdemel, vagy sem. Ha valami kiforratlan volt, de volt benne fantázia, bent hagytuk. Aztán több, pontrendszeres rosta után a legjobb hárommal ültünk le beszélgetni, és bár volt potenciál a többi koncepcióban is, a SeeN-én érződött, hogy egy nagyon kiforrott terv, nem csupán ötletkezdemény, mi pedig eleve ennek a megtalálására szegődtünk, úgyhogy nem nagyon volt min vitatkoznunk a győztest illetően.

Terveztek még közös munkát a jövőben?
B.Balázs (O.G.): Elég elfoglaltak vagyunk külön-külön is, de az elmúlt egy év alatt eléggé egy hullámhosszra kerültünk, úgyhogy szerintem biztos. Konkrét tervünk egyelőre nincs, bár én nem zárkóznék el attól, hogy bizonyos időközönként felélesszük ezt a pályázatot…

Timi (TYB): Mi is szívesen dolgoznánk még a srácokkal. Amint jön egy újabb jó ötlet, vagy szükségünk lesz egy videós csapatra, biztos hogy gondolunk majd rájuk. :)

Hogy alakul majd a klipbemutató és koncert 28-án? Milyen meglepikkel készültök a vetítés mellett?
Timi (TYB): Az estét a THe pUnch zenekar nyitja, ez után következik az elkészült klip vetítése, majd pedig a SeeN koncertje.

Peti (SeeN): A SeeN zenekar meglehetősen ritkán koncertezik, ezért gőzerővel tanulja újra a saját dalait éppen most is. Mivel ez az esemény egy klippremier is és a dal, amihez a klip készül az első lemezünkről való, így ez alkalommal többet merítünk a szóban forgó lemez dalaiból.

Peti, három nagylemezetek van eddig, de még klip egyikhez sem készült, hogyhogy most “megtört a jég”?
Peti (SeeN): Valóban, klipet még nem forgattunk, viszont a tavaly megjelent Shame and Disgrace c. lemezünk rögzítéséről egy 40 perces filmet készítettünk, ami jó sok klipnek felel meg. Persze egy valódi klip készítése nálunk is folyamatosan napirendi pont, csak üléseink vannak nagyon ritkán. Évente egy koncert és 5 próba (a koncert előtt közvetlen) ritkán hoz minket össze, de ami ebből még következik, és fontos, az az, hogy nincs a zenekarnak kasszája. És egy klip elkészítése, ha azt meg kell fizetni, az tömött zenekari kasszát igényel. Ezért jött nekünk igazán kapóra ez a pályázat és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy letaroltuk az összes konkurens jelentkezőt!

Miért ezt a dalt választottátok, és mi lett a klip ötlete/koncepciója, amivel pályáztatok?
Peti (SeeN): Valamikor az első lemezünk készítése környékén (6 évvel ezelőtt) pattant ki a fejemből ez a koncepció (mini film) történet. Nehéz lenne arra pontos választ találni, hogy miért pattan ki valakinek a fejéből egy festő, egy szoptató anya, az ő babája és 2 betyár közös kalandja, de azok, akiknek az ilyen jellegű agyi munkálatok megfejtése a munkája, biztosan nem unatkoznak.

Décsy Eszter

Olvassatok többet a Ten Years Before-ról itt!

Megosztom.

Comments are closed.

Itt a tavasz, dagad a haraszt!

Kövess minket facebookon, mert kellenek a
jó arcok!
.
 NOWmagazin.hu