Archív

A napokban ismerkedtünk meg az Ego Sum névre keresztelt kézdivásárhelyi rockzenekar bemutatkozó anyagával. A nemrégen megjelent Kéregető c. szám kapcsán egy picit mélyebbre ástunk a srácok eddigi zenei munkásságában.

A banda 2011-ben alakult és első hallásra nyilvánvaló a hazai alternatív színtérrel való erős kötődés. A kezdetben akusztikus felállásban zenélő együttes 2014-ben jelentette meg az első hanghordozót Kabaré címmel, szerzői kiadásban, amely 12 dalt tartalmazott. Egy évre rá kialakult a banda arculata; az elektromos gitárokkal, dobfelszereléssel kiegészülve hangzásilag elérték a mostani állapotot. A Mese c. szerzeményükkel dobogós helyezést értek el a Legszebb Erdélyi Magyar Dal versenyen. Ebben az évben pedig az Öröm a Zene elnevezésű tehetségkutató döntőjében vesznek részt. A srácok tehát aktívan zenélnek és úgy tűnik az élő megszólalással sincs gond, bátran vállalják a színpadi megmérettetéseket. Saját bevallásuk szerint is az alternatív rock áll hozzájuk a legközelebb és mint mondták, zenéjük folyamatosan bővül különböző elemekkel, még mindig nem végleges a jelenlegi állapot, hangzás.

Nos, az első demót követően az újabb dalok online változatban jelentek meg és aktívan dolgoznak az új lemez anyagán, melyet már profi körülmények között szeretnének rögzíteni. A terveik között szerepel minél több magyarországi fellépés, vagyis az erdélyi fesztiválokon, koncerthelyszíneken való megjelenésen túl a hazai közönségnek is szeretnének bemutatkozni. Szívükhöz legközelebb a klubok világa és a fesztiválszínpadok állnak és reményeik szerint a közönségbázis kialakítása is idővel sikerülni fog. A közeljövő céljai között helyet foglal egy kisebb turné a készülő lemezzel. A srácok pályáztak az NKA Hangfoglaló zenekaroknak kiírt alprogramjára és október közepén részt vesznek az első meghallgatáson. A banda tehát lépésről lépésre halad afelé, hogy nevüket szélesebb körben is megismerjék.

A zenei világukat tekintve eleinte a „quimbys” jelzővel illeték a zenekart. A hazai alternatív szcéna által jól ismert stílusjegyek jellemezték a szerzeményeket. Az elmúlt években azonban egyre szélesedett a paletta; több műfajból építkeznek és elmondásuk alapján jól megférnek egymással a beat zenei elemek, a húzós blues-rock riffek, funky ütemek is. Természetesen mindig van egy éppen aktuális előadó, akinek van valamilyen szintű hatása a banda zenei világára. Ilyen pl. a Black Keys hangzása, vagy mostanában a Royal Blood jó értelemben vett minimalizmusa. Szóval alapvető álláspontjuk alapján bármilyen műfajból lehet tanulni, valami apró dolgot ellesni és azt továbbfejleszteni.

A Kéregető c. dal a többi számhoz hasonlóan a zenekar házi stúdiójában került rögzítésre, Kézdivásárhelyen. A felvételt, a keverést és a videót Páll Áron és Köntzey Oli követte el, a master Szabó Szebasztián keze és füle munkáját dicséri.

“A dal születése előtt jött Áronnak a gondolat, hogy milyen jó lenne, ha csak úgy lehetne jókedvet koldulni. Elég groteszk kép ez, érdekes volt szöveget írni köré. A zenei alap meg éppen takaróként is szolgálhat azért, hogy ki kelljen hámozni a mondanivalót, de ki is emeli a történet keménységét. Általában ketten írjuk a dalokat, nálam először egy zenei ötlet szokott bekattanni, egy dallamfoszlány, egy ritmus, egy valami, ebből lesz egy jegyzetet, szöveggel vagy anélkül. Nincs egy általánosan használt módszerünk. Volt úgy, hogy zeneileg már teljesen kész volt a dal, de fél évig csak halandzsáztunk rá, mert egyszerűen nem született szöveg, vagy ami született, azzal elégedetlenek voltunk. Szöveg terén igyekszünk úgy dolgozni, hogy többszöri hallgatásra se legyen unalmas, mindig legyen valami apró rejtett fordulat, vagy poén amit fel lehet fedezni. Sokszor tudatosan a pörgősebb, táncolós számainknak írunk sötétebb szövegeket, ami fordítva ugye nem működne, de így talán befogadhatóbb.”

Libus Ágnes

Megosztom.

Comments are closed.

Le ne maradj semmiről! ;)

Kövess minket facebookon, mert kellenek a
jó arcok!
.
 NOWmagazin.hu