Archív

Nemrég megjelent a szegedi Dungaree zenekar új lemeze, ami az Electric Altar címet kapta. A szegedi csapat belehúzott, egy legendás stúdióban, a londoni Toe Rag-ben rögzítették a lemezt, ami pedig az egész sztori pikantériáját adja, az az, hogy együtt dolgoztak a White Stripes egykori hangmérnökével, Liam Watsonnal.

A vintage hangzásáról híres stúdió 1991-ben épült, és falai között az évek során olyan zenekarok is megfordultak, mint a White Stripes, a Tame Impala, a Supergrass, a Madness, a Wolf Alice, a Temples, a Wytches, a Kills, a Metronomy, az Electric Wizard vagy az Undertones. Az új Dungaree lemez producere a stúdió alapító gazdája, Liam Watson volt, aki a White Stripes 2003-as Elephant című Grammy-díjas albumának, és rajta a szintén Grammy-díjat nyerő Seven Nation Army című dalnak a hangmérnöke és keverője is volt egyben. Watson ezúttal a szegedi zenekar anyagát rögzítette és keverte a stúdiójában, míg a maszterelés egy másik neves brit szakember, Noel Summerville munkája – ő szintén dolgozott Jack White-ék Elephant albumán, valamint olyan előadók anyagain is, mint a Clash, a My Bloody Valentine, a Kraftwerk, Elvis Costello vagy Sinéad O’Connor. Erről beszélgettünk is a srácokkal nem sokkal a stúdiózás után.

Az első track a lemezről a Sin Eater címet viseli, szerintem ez egy nagyon jó kezdés! Meghozza a kedvet az album többi számának a végighallgatásához. A kezdés nagyon ütős. Már az elején belecsapnak a húrokba, de úgy istenigazából. Utána a Mind Lord viszi tovább ezt a vonalat. Igazi stoner életérzés, még a kilencvenes évekből, egykis Monster Magnet fűszerrel. Harmadik számként a hallójáratainkat az End of Time című dal kényeztetni, itt inkább a klasszikus karcos stoner vonatra ülünk fel. Igazi Sabbath életérzés. Itt az album közepénél meg kell jegyeznem, hogy a lemez kiemelkedően jó hangzással van összepakolva. A magyar palettán ezt sajnos ritkán lehet elmondani. Pont kellően döngöl, de ott vannak benne szépen a magas hangok is. Lehet, legalább Londonig kell menni egy jó hangzásért…

A Munchausen című szám, már sokkal jobban hozza a Black Sabbath, szerű vonalakat, kicsit az éneken is hallani Ozzy bácsi szellemét, pedig még él is a metál királya. A Mad Dog már egy sokkal dallamosabb szám lett, de ugye tudjuk, hogy minden albumra kell egy hasonló. Nem lehet mindig mindenkit a padlóra döngölni. Utolsó dalként pedig a Witch Island hozza vissza a kemény karcos stoner vonalat, a riff ebben a számban szerintem szuperül el lett találva, kicsit pörgősebb, de azért ott van benne a körbe menő joint lazasága is.

Meg kell mondanom, a szegedi srácok még mindig tudják, hogy mi a dörgés! Le a kalappal, és gratula nekik, hogy idáig eljutottak! Szuper lemez lett, minden sallang nélkül!

Plusz pont, hogy a csapat a felvételek után még adott négy klubkoncertet is Angliában, melyek során a lemez Munchausen című dalához Takács Borisz forgatott zenei videót, ami épp nálunk debütált, és hamarosan elkészül egy 20 perces dokumentum jellegű úti filmmel is, melynek a bemutatója várhatóan november végén lesz. A fiúk 2019 tavaszán 8-10 állomásos turnét terveznek Angliában, majd a mi régiónkban is tennének egy kört, minél több magyar, szerb, szlovák, román, ukrán és görög klubot és fesztivált érintve. A turnéindító esemény 2019 márciusában a lemez vinyl formátumának megjelenése lesz, amit egy kiemelt budapesti koncert keretében alaposan meg is ünnepel majd a zenekar.

Viszont aki figyel, az még idén is elcsípheti őket Kecskeméten, Szarvason, valamint november 26-án Budapesten az Instantban, egy különleges estén, két nagyszerű zenekar, a görög Deaf Radio és a magyar Indeed társaságában! Gyertek el, király lesz!

Zsirmon Norbert
fotó: Szilágyi Frank
artwork: Mihai Manescu

Megosztom.

Comments are closed.

Le ne maradj semmiről! ;)

Kövess minket facebookon, mert kellenek a
jó arcok!
.
 NOWmagazin.hu