Archív

2018 a listázások éve volt, még, ha nem is mindenki a klasszikus Pop, csajok, satöbbi stílusában nyomta. Még az új évi fogadalmak előtt, a karácsonyi őrület után, összedugtuk szerkesztőségi fejünket és összeállítottuk nektek, szerintünk mik voltak az év legerősebb klipjei és lemezei. Szubjektív lajstrom, szívvel, nektek!

2018 klipekben iszonyatosan erős volt, meg is szervezték újra a tavaly kimaradt Magyar Klipszemlét, ami ezúttal két évnyi termésből szemezgetett. Náluk a Legjobb klip kategóriát a Volkova Sisters Bulletproof videója vitte (nézd meg itt), ami tényleg nagyon kreatív, ám voltak még más nagyon erős klipek a mezőnyben. Érdemes említeni a technikailag egyik legizgalmasabb videót, ami a SoNaR Krimi c. dalához készítette Miki357.  A szerkesztőség 8 idei kedvenc videója megjelenési sorrendben:
Óriás – Kezdjük el (r.: Egyedi Péter és Reich Tamás @PUR E, nézd meg itt)
Artur – Fehér autók (r.: Elephant Studio, nézd meg itt)
SZ4P – Londonba péknek (r.: Tóth Evelin Judit, nézd meg itt)
The Royal Freak Out – Miss Misery (r.: Gőbel Ákos @PUR E, nézd meg itt)
aurevoir.Hopsza (r.: Fejér Mihály, nézd meg itt)
The Devil’s Trade – Your Own Hell (r.: POtographic Pictures, nézd meg itt)
Mongoose Limit – Roamer (r.: Markos Kristóf és Szakály Réka Anna, nézd meg itt)
ék – Mountains II (r.: Szombath Máté, nézd meg itt)

Apey @ Fishing on Orfű / fotó: Zsiga Pál

Mielőtt az 5 legjobb lemezre rátérnénk; 2018 élőzenés eseményekben sem volt gyenge, januárban kapásból a Made in Pécs össznépi koncertzsibi indította, ahová immáron évről évre mennünk kell, mert a legszerethetőbb városi kezdeményezés. Februárban a téli UbikEklektik az Epres kertben volt a legnagyobb zenei és összművészeti megmozdulás (mi is ott voltunk), nagyon reméljük, hogy lesz folytatása, hogy egy kicsit megmelegítse a hosszú télben szétfagyott szíveket. A három – szubjektíven – legnagyobb fesztiválélmény a Fishing on Orfű, a Bánkitó és a Malomfesztivál voltak, ahol újra tinik voltunk, tele energiával és boldogsággal. Az év kétségtelenül legnapsütésesebb koncertje az idei Felabration volt, alaposan végig táncoltuk, a legerősebb koncertzenekarnál úgy egymásnak feszültek az érvek, hogy inkább nem is kezdjük sorolni. Közben az év elején megnyitott a Klinik label per rengeteg zenész rég várt törzshelye, a KlinikA kávézó-lemezbolt-könyvesbolt-bár-kiállítótér. Ha eddig kimaradt, pótoljátok. Idén másodszorra is megrendezték a független kiskiadók vásárát, az Independent Label Fair-t, ahol a szervezők elindították a hazai szövetség megalapítását. Az év hazai legszomorúbb híre címet egyhangúan a Grand Mexican Warlocknak ítéltük, akik bejelentették, hogy pontot tesznek egy hosszú és szép történet végére, ami a 2010-es Aeons-zal kezdődött és január 26-án az Akváriumban ér majd véget. Ott találkozunk! Velük ellentétben a Turbo viszont új erőre kapott, ha igazak a hírek, jövőre magyar nyelvű nagylemezzel jönnek vissza.

A top 5-ös listára ugyan nem kerültek fel, de mindenképpen érdemes kiemelni néhányat a megjelenések közül. Nem számít lemeznek a The Mabon Dawud Republic kétdalos 7″-es vinylje, ellenben iszonyú vidám dalok születtek, füleljétek! Szövegvilágával és egyre fájóbb aktualitásával mindenképpen kiemelkedik a Satelles Some Got Saved c. lemeze, ami az idei év közéleti-érzelmi esszenciája is lehetne. Hangulati különdíj jár megosztva Mohácsi Matyi Shallow Seas c. szólólemezének, és a Trillion második lemezének. Lássuk a legerősebb idei albumokat a megjelenésük sorrendjében:

ék: Whatever it Takes (2018. március 25., szerzői kiadás)

Letisztult, lágy, kellemesen lebegős és lassú indie rock lemez, egyszerű, de ügyes dalszerkezetekkel és gaftiszínű ízekkel. Az ékkel valami igazán izgalmas van születőben a hazai rockszíntéren.
Olvassátok el a teljes cikket itt.

Supernem: Weekend (2018. április 17., Gold Record)

Na, a Supernem új lemeze nem várt módon került a listára, a megjelenéskor nem is írtunk róla, mert akkor azt mondtuk, hogy “jajjezmárnemolyaaan”, meg “hááátazelőzőjobbvolt” és csupa hasonlót, de az ország egyik legjobb koncertzenekara az új lemezzel is elérte, hogy az bizony megragadjon ott az agyakban.
Olvassatok róluk többet itt. 

KASSANDRA: én szóltam… (2018. augusztus 1., szerzői kiadás)

Relatíve közelről figyelgettük a KASSANDRA születését, ami cirka hat éven át zajlott és borzasztó büszkék vagyunk rá, hogy végül a premierjük nálunk jött, majd egyből meg is kapták a Hangfoglaló Program induló zenekaros támogatását. Hogy mit is játszanak? Hát stoner-progresszív-dance rockot, mi mást!
Olvassátok el a teljes cikket itt.

The Devil’s Trade: What Happened to the Little Blind Crow (2018. szeptember 28., Golden Antenna)

What Happened to the Little Blind Crow karcol, mennydörög, és szívet tépően szép. Makó Dávid, azaz The Devil’s Trade harmadik stúdiólemeze, iszonyú szuggesztív élő koncertjei és az egész produkciót körülvevő erős atmoszféra várhatóan nemzetközileg is meghozza majd a megérdemelt elismeréseket és sikereket. Legyen így!
Olvassátok el a teljes cikket itt.

The Royal Freak Out: A Step Beyond the Fading Line (2018. október 8., NOW Books & Music)

Az első nagylemezes gyermekbetegségeivel együtt is a The Royal Freak Out albuma annyira energikus és progresszív, hogy nem lehet elmenni mellette. Az Ígéretes Titánok jelölte a New Transmission c. bő hétperces szerzeményüket Az Év Dalának. Túl vannak egy lemezturnén, az új dalokba új ízt gyúrnak, és ha élőben még nem láttátok őket, pótoljátok! 
Olvassátok el a teljes cikket itt.

Boldog új évet kíván az egész NOWszerkesztőség!

Megosztom.

Comments are closed.

Le ne maradj semmiről! ;)

Kövess minket facebookon, mert kellenek a
jó arcok!
.
 NOWmagazin.hu